بسمه تعالی

اجراي طرح ملي توانمندسازي مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با رويكرد اشتغال در دانشکده فنی فومن

احتراماً به استحضار مي رساند در راستاي اجراي طرح ملي توانمندسازي مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با رويكرد اشتغال و عزم جدي دانشكده فني فومن دانشگاه تهران براي حركت به سمت دانشگاه كارآفرين و پاسخگو به نياز جامعه، تفاهم نامه همكاري فيمابين دانشكده فني فومن دانشكدگان فني دانشگاه تهران و اداره كل آموزش فني و حرفه­اي استان گيلان منعقد شد. این طرح با هدف توسعه كارآفريني و آموزش‌هاي مهارت محور از تاريخ 31/۰۴/1403 به مدت پنج سال شمسي اجرا می­شود. همچنین در راستای اجراي بند ۱ ماده ۳ تفاهم نامه همكاري فيمابين، مجوز تاسيس مركز مديريت مهارت آموزي و مشاوره شغلی (TMC) در دانشكده فني فومن نیز از تاريخ فوق الذکر به مدت پنج سال شمسي صادر شد.

در جلسه مشترک پس از ارائه گزارش خانم دکتر عاطفه حسن زاده معاون علمی دانشکده فنی فومن درخصوص سوابق همکاری دانشکده با اداره فنی و حرفه­ای استان با تمرکز بر دوره های مهارتی و مدرسه تابستانه دانشکده، آقای دکتر صدیق رئیس دانشکده فنی فومن به تشریح اهمیت موضوع همکاری پرداخته و اهداف زیر را تشریح نمودند:

  1. توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده فنی فومن و استان گیلان در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه­ای
  2. فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی
  3. استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی

همچنین ایشان تاکید فرمودند این تفاهم نامه می­تواند در تسهیل و تسریع اهداف دانشکده کارآفرین و پاسخگو به نیاز جامعه بطور جدی موثر واقع شود.

جناب آقای دکتر کاظم پورنصیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه­ای استان گیلان نیز ضمن برشمردن زمینه­های مشترک همکاری آمادگی کامل مرکز را در گسترش همکاری با دانشکده فنی فومن اعلام فرمودند.

این تفاهم نامه امکان همکاری بیشتر دانشکده با اداره کل فنی و حرفه­ای استان را در زمینه­های زیر فراهم می­نماید:

  • برگزاری همایش­ها و کارگاه­های آموزش مشترک
  • چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم نامه در نشریات و مجلات بین المللی
  • طراحی و اجرای دوره­های آموزش مهارتی به صورت حضوری و مجازی
  • تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز
  • همکاری در اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی