به نام خدا

اقدام دانشکده فنی فومن در ارتقای آموزش مهارت‌های دیجیتال با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان و سازمان نظام صنفی رایانه­ای استان

روز یکشنبه 21 مرداد  1403 جلسه­ای به دعوت آقای دکتر سعید زاهدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) استان گیلان با حضور آقای دکتر جعفر صدیق دامغانی‌زاده رئیس دانشکده فنی فومن و خانم دکتر عاطفه حسن زاده معاون علمی دانشکده و آقای مهندس بخشی‌نژاد رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) استان گیلان برگزار شد.

در این دیدار آقای دکتر زاهدی ضمن خیر مقدم به آقای دکتر جعفر صدیق دامغانی‌زاده از خدمات ایشان در طول دوران خدمت به صنعت ICT  کشور و به ویژه در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکر و قدردانی نمود.

آقای دکتر صدیق دامغانی‌زاده ضمن تشریح اقدام جدی دانشکده در توسعه آموزش­های مهارتی و کارآفرینی و در راستای اهداف جدید دانشکده در حرکت به سمت دانشکده­ای کارآفرین و پاسخگو و به طور خاص دوره‌های آموزشی مهارت‌های دیجیتال، همکاری‌ و مساعدت اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان برای برگزاری هرجه بهتر این دوره­ها را مورد تاکید قرار دادند. ایشان فرمودند تعامل بیشتر در برگزاری آموزش­های مهارتی در حوزه ICT، منجر به ترغیب دانشجویان و دانش­آموختگان دانشگاهی استان به انجام فعالیت­های فناورانه و کارآفرینی و ارتقای کیفی استان در این حوزه خواهد شد.

مهندس بخشی‌نژاد رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز اعلام آمادگی کامل این سازمان را در خصوص همکاری همه جانبه برای برگزاری این دوره‌ها ابراز نمود.

در ادامه دکتر زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قول مساعدت هرگونه همکاری را جهت اجرای این دوره‌ها اعلام نمود و افزود: شرکت‌های حوزه فاوا می‌توانند با راه‌اندازی کسب و کار و بر اساس آموزش‌های فراگیری شده نسبت به ایجاد اشتغال پایدار و ثابت برای خود و دیگران اقدام کنند که این مهم در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان نقش بسزایی دارد.

در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از معاونت علمی دانشکده فنی فومن، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه­ای جهت پیگیری و پیشبرد بهتر امور تشکیل شود.