معرفی دورههای مهارت آموزی دانشکده فنی فومن به منجمین جوان استان گیلان - دانشکده فنی فومن ffeng
بسمه تعالی
معرفی دورههای مهارت آموزی دانشکده فنی فومن به منجمین جوان استان گیلان
گردهمایی منجمین جوان استان گیلان در روز چهارشنبه 21/06/1403 در محل دانشکده فنی فومن – دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار شد.
در این گردهمایی که برای نخستین بار در سطح استان برگزار شد، برنامههای متنوعی از سوی خانه نجوم فضانورد بندر انزلی اعم از مباحث علمی پیرامون نجوم، تقدیر از دانش آموختگان نوجوان و نخبه دوره نجوم و جشن آغاز سال تحصیلی ایشان و رصد خورشید در آسمان زیبای دانشکده فنی فومن برگزار شد. مسئولین دانشکده فنی فومن نیز فرصت را مغتنم شمرده و با شرح و تفصیل، به معرفی دانشکده فنی فومن و پتانسیلها و ظرفیتهای موجود در آن و اهمیت مهارت آموزی در تضمین آینده شغلی این نخبگان جوان و معرفی دورههای مهارت آموزی و پنجشنبههای مهارتی دانشکده (در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و عالی – تخصصی صنعتی) پرداختند.
اهم مطالب بیان شده توسط آقای دکتر نقاش سرپرست مرکز توسعه مهارتهای مهندسی دانشکده فنی فومن و عضو شورای اجرایی اداره کل مهارت دانشگاه تهران به شرح ذیل بود:
- سواد داشتن یعنی چه؟
- اولین تعریف از سواد از نظر یونسکو: توانایی خواندن و نوشتن
- دومین تعریف: یادگرفتن کامپیوتر و یک زبان خارجی
- سومین تعریف: داشتن 12 نوع مهارت (عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانهای، تربیتی، کامپیوتری، سلامتی، نژادی و قومیتی، بوم شناختی، تحلیلی، انرژی و علمی)
- چهارمین تعریف: علم با عمل معنا میشود.
- چه چیزی باید تغییر کند؟
- ذهنیت باید تغییر کند!
- همواره باید توانایی ها و مهارت های خودمان را در زمینه های مختلف افزایش دهیم
- حکیم باشید!
- راه حل چیست؟
دوره های مهارت آموزی دانشکده فنی فومن
ffeng.ut.ac.ir/skillup
- چرا دورههای ما؟!
- ارائه گواهی معتبر از دانشگاه تهران
- داشتن طرح درسهای معتبر و نوین
- استفاده دانشپذیران از ظرفیتهای علمی وعمومی دانشکده فنی دانشگاه تهران
- امکان فعالیت دانش پذیران موفق در طرحهای تحقیقاتی در دانشکده
- اعطای تخفیفات ویژه به دانش آموزان برتر و دانش آموزان کم بضاعت
- استفاده از روش آموزش حین عملیات (Learning by Doing)
- استفاده از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهها و کارگاههای دانشکده
این گردهمایی گامی دیگر در آگاهسازی خانوادههای گیلانی در زمینه اهميت مهارتهاي مهندسي و سرمايهگذاري اصولي آنها در امر آموزش عالي با كيفيت و افزايش توجه دانش آموزان برتر استان به دانشكده فني فومن و بهبود كيفيت دانشجويان ورودي دانشكده بود.