ضمن عرض تبریک ، خیر مقدم و آرزوی یک دوره تحصیلی موفق برای پذیرفته شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 1404-1403 در دانشگاه تهران ، توجه پذیرفته شدگان محترم را به نکات ضروری در مورد نحوه ثبت نام الکترونیکی ،  مدارک مورد نیاز جلب می نماید:

مقررات ثبت نام:

- ثبت نام الکترونیکی کلیه پذیرفته شدگان الزامی است ..

پذیرفته شدگان محترم جهت ثبت نام الکترونیکی به نشانی  reg.ut.ac.irمراجعه و وارد سامانه شوند . (راهنمای  لازم در خصوص نحوه  ثبت نام در نشانی مذکور وجود دارد.)

- بازه زمانی ثبت نام الکترونیکی از روز دوشنبه مورخ 5/6/1403 لغایت 9/6/1403 و ثبت نام حضوری  روزهای شنبه و یکشنبه   مورخ 10و11/6/1403 می باشد.

- مربیان پذیرفته شده (بدون استفاده از سهمیه/ با استفاده از سهمیه مربی) می‌بایست قبل از ثبت نام  موافقت نامه کتبی محل خدمت خود را مبنی بر ادامه تحصیل  بارگذاری نمایند.  ثبت نام مربیان پذیرفته شده، بدون موافقت نامه از سوی دانشگاه محل خدمت  امکان پذیر نمی باشد.

- شهریه تحصیل مربی پذیرفته شده با استفاده از سهمیه ۱۰% مربیان، بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه در قالب قرارداد منعقده، می‌بایست از سوی دانشگاه محل خدمت مربی تأمین گردد. در غیر این صورت تأمین شهریه تحصیل (در قالب قرارداد) بر عهده مربی می‌باشد. ثبت نام پذیرفته شدگان مذکور پس از انعقاد قرارداد و صدور مجوز ثبت نام از سوی اداره کل خدمات آموزشی – واحد آزمون ها امکان پذیر خواهد بود.

- مدرک/ گواهی مربوط به پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ( با استفاده از سهمیه / بدون استفاده از سهمیه )در هنگام ثبت نام الکترونیکی باید بارگذاری و به پردیس/ دانشکدگان /دانشکده محل قبولی ارایه شود .

- کلیه پذیرفته شدگان لازم است برای درخواست تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی در مراحل ثبت نام غیر حضوری – پردازش استعلام سوابق تحصیلات دانشگاهی بر روی لینک مربوط به نشانی: https://estelam.msrt.ir  کلیک نموده و پس از ثبت اطلاعات ، کدپیگیری دریافت نمایند.پذیرفته شدگان لازم است در مرحله بعدی  ثبت نام الکترونیکی در دانشگاه کد پیگیری دریافت شده از سامانه مذکور را در محل مشخص شده در سامانه درج نمایند. رکوردهای سوابق تحصیلات دانشگاهی توسط پذیرفته شده قابل مشاهده می باشد و در صورت مغایرت باید از دانشگاه قبلی خود پیگیری نماید تا پاسخ استعلام اصلاح گردد. در صورت عدم وصول تاییدیه تحصیلی ، ثبت نام آنان در نیمسال بعدی امکان پذیر نخواهد بود .

 شهریه پذیرفته شدگان : دوره نوبت دوم و روزانه شهریه پرداز و مربیان رسمی:

- شهریه مصوب هیات امنای دانشگاه برای ورودی های سال 1403 به شرح ذیل می باشد، پذیرفته شدگان لازم است مبلغ علی الحساب (تا اعلام دقیق میزان شهریه )را در زمان ثبت نام الکترونیکی پرداخت نمایند.

 


شهریه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی Ph.D نوبت دوم و دستیاری دامپزشکی   سال تحصیلی  1404 -1403(به ریال)

دوره

گروه آموزشی

مبلغ کل شهریه

                   هزینه  هر ترم (نیمسال یک تا پایان هشتم)

نوبت دوم

علوم انسانی و علوم رفتاری

2,305,480,896

288,185,113

سایر گروه ها

2,817,809,984

352,226,247

 

 

 

شهریه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی Ph.D پردیس  های کیش،البرز ، ارس،قشم(خلیج فارس) و کاسپین سال تحصیلی  1404 -1403(به ریال)

گروه آموزشی

مبلغ کل شهریه

هر ترم (نیمسال یک تا پایان هشتم)

علوم انسانی و علوم رفتاری

2,766,577,074

345,822,135

سایر گروه‌ها

3,381,371,980

422,671,498

 

تذکر مهم : شهریه پرداختی به هیچ عنوان "مسترد نمی گردد ." در ضمن تخفیف/تقسیط شهریه امکان پذیر نمی باشد.

- پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر دارای سهمیه ایثارگری (فرزند و همسر شهید؛ آزاده؛ فرزند و همسر آزاده؛ جانباز ۲۵% و بالاتر؛ فرزند و همسر جانباز 25% و بالاتر) با توجه به پرداخت شهریه ایشان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب سنوات مجاز (کارشناسی ارشد ۴ نیمسال، دکتری عمومی ۱۲ نیمسال، کارشناسی و دکتری تخصصی ۸ نیمسال) و همچنین به شرط عدم مشروطی و کسب معدل لازم مطابق آیین نامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران، از پرداخت شهریه معاف می‌باشند؛ منوط به آنکه در اداره کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تشکیل پرونده ایثارگری داده باشند.

- برای پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه در آزمون ، لازم است پس از ثبت نام الکترونیکی بلافاصله مدرک / گواهی شاهد و ایثارگری خود را  از طریق پست الکترونیکی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر (amoozesh_shahed@ut.ac.ir) ارسال و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند . در صورت تایید اداره مذکور شهریه از آنان دریافت نمی شود . بر این اساس پس از ثبت نام حضوری با ارایه اصل مدرک شاهد و ایثارگری به اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز مراجعه نمایند .

 

 موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه طبق مقررات مندرج در دفترچه شماره 1 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سال 1403:

-دارا بودن اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار.(بدون غیبت)

- دارا بودن اصل کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دایم ( کفالت ، پزشکی ، ... ).

- مشمولان دارای برگ معافیت موقت بدون غیبت ( پزشکی ، کفالت و سایر ... ) در مدت اعتبار آن .

-دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی که تا تاریخ 31/6/1403 در سنوات مجاز تحصیل  فارغ التحصیل می شوند.

- کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها یا وزراتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل .

- کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت  وموافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

- طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی دارای معافیت تحصیلی حوزه،  که اشتغال به تحصیل همزمان آنها در دانشگاه با حوزه مورد تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان و اصفهان واقع شود می توانند از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند . ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه ادامه تحصیل از یکی مراکز فوق می باشد. ادامه تحصیل آنان نیز در نیمسال های بعدی  منوط به ارائه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی می باشد. بدیهی است در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع در هر مرحله از ادامه تحصیل ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد و حق هیچگونه اعتراضی را ندارد . در ضمن انجام خدمت وظیفه عمومی در حین تحصیل در دانشگاه با هر عنوان ممکن (از جمله طرح هجرت) برای این دسته از پذیرفته شدگان، ممنوع است و در صورت قبولی در دانشگاه ضروری است از خدمت ترخیص گردند در غیر این صورت قبولی آنان در دانشگاه لغو خواهد گردید.

-دانشجویان انصرافی مقطع دکتری در صورتی که در سنوات اولیه از تحصیل انصراف داده و همچنین  از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید،بیش از یکسال سپری نشده باشد. در ضمن مطابق مقررات مربوط، هر دانشجو تنها یک بار می تواند از زمان تحصیل در مقطع دیپلم تا پایان دوره دکتری تخصصی از این تسهیلات استفاده نماید.

- پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه - قسمت پیشخوان خدمت - قسمت بررسی مسائل آموزشی دانشجو - گزینه ترخیص از خدمت سربازی را انتخاب نمایند تا نامه ترخیص از خدمت به پست الکترونیکی (ایمیل ایشان) ارسال گردد. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از یگان محل خدمت یا مدیریت وظیفه عمومی ناجا و ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه (epolice.ir) و پیگیری تایید آن از پردیس/ دانشکدگان /دانشکده محل قبولی می باشد . در غیر این صورت ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

-پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام ،جهت  درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل  به سامانه وظیفه عمومی ناجا(epolice.ir) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه نمایند (لازم است  در خصوص درج کد 6 رقمی نام دانشگاه – پردیس/ دانشکدگان/دانشکده محل تحصیل و رشته  در سامانه مذکور دقت شود و کد 6 رقمی از این جدول  استخراج  شود ) سپس  تایید معافیت تحصیلی خود را  از واحد  محل تحصیل پیگیری نمایند . ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تاییدشده می باشد. . جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباط با  سازمان مذکو  به شرح   پایگاه اطلا رسانی به نشانی" www.vazifeh.police.ir"  پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی:www.vazifeh.ir ، کانال خبری  سربازی    @khabaresarbazi  کانال خبردار @vazifeh_ir    سامانه پیامکی 11206010 و سامانه تلفن گویا 096480 مراجعه نمایید.

تذکر مهم : سنوات تحصیلی مقطع دکتری تخصصی  از نظر سازمان وظیفه عمومی فراجا حداکثر  6 سال است .

 

تکمیل فرم ها ی ثبت نام و تایید در سامانه ثبت نام:

- تعهدنامه آموزش رایگان و مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره روزانه ( فرم الف )

- تعهدنامه مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره های روزانه ، نوبت دوم و مربیان و ... ( فرم ب )

- رویت و تکمیل مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه ( مربوط به شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه )

-  تکمیل فرم تعهدنامه ادامه تحصیل ( بدون قید و شرط ) به صورت تمام وقت و انتخاب عنوان زبان عمومی دکتری

توضیح : فرم تعهدنامه ادامه تحصیل  بایداز سامانه  اخذ و به صورت دستی تکمیل و سپس به همراه سایر مدارک خواسته شده ، بارگذاری شود.

 

تذکرات مهم:

– بر اساس مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تحصیل همزمان دانشجو ممنوع می باشد . هر زمان مشخص شود که دانشجو ، تحصیل همزمان بدون مجوز داشته ازادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از ایشان سلب می گردد.

- بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده با توجه به شرایط پذیرفته شده الزامی است.

- پذیرفته شدگانی که فاقد مدرک معتبر زبان عمومی دکتری به هنگام ثبت نام می باشند موظف هستند ، قبل از آزمون جامع در آزمون های زبان عمومی تا کسب نمره قبولی شرکت و گواهی آن را به پردیس/دانشکدگان/  دانشکده محل تحصیل را ارایه نمایند .

- تایید نهایی ثبت نام  پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم ، روزانه شهریه پرداز و مربیان منوط به واریز شهریه تعیین شده ( علی الحساب ) می باشد.

– طبق بخشنامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری لازم است تمامی پذیرفته شدگان پرسشنامه پایش سلامت را تکمیل نمایند.

- در صورت مغایرت تاریخ دانش آموختگی با تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور قبولی پذیرفته شده لغو می گردد.

- کلیه پذیرفته شدگان مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند در اسرع وقت پس ازتایید  ثبت نام با اخذ فرم درخواست معافیت تحصیلی برای اخذ معافیت تحصیلی از طریق  سامانه  epolice.ir  اقدام نمایند . ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه  در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تاییدشده می باشد.

- پذیرفته شدگانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دوره های غیررسمی ( آموزشهای آزاد – معادل ) می باشد ، موظف هستند مدرک خود را که به تایید دفتر آموزشهای غیر دولتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری رسیده باشد0 بارگذاری نمایند . در غیر این صورت ثبت نام آنان امکان پذیر نمی باشد .  

- در صورتی که تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در پردیس های خودگردان  به حدنصاب نرسد ، پذیرفته شدگان مربوط جهت تعیین تکلیف و ادامه تحصیل در اولویت های بعدی ( کدرشته محل های انتخابی ) به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی خواهند شد .

- لازم است پس از اخذ کارت دانشجویی در نگهداری کارت دانشجویی خود دقت نمایید . در صورت مفقود شدن یا درخواست هرگونه تغییرات صدور مجدد کارت منوط به طی مراحل و پرداخت هزینه مربوط خواهد بود.

- پذیرفته شدگان محترم می‌توانند پس از مطالعه دقیق راهنمای ثبت نام در صورت وجود سئوال و ابهام ( اشکالات فنی سامانه ، برنامه انتخاب واحد ، زمان دقیق حضور ، مدارک تحصیلی لازم، امور نظام وظیفه و معافیت تحصیلی ، شهریه و ... ) از طریق پست الکترونیکی به نشانی :sd.ut.ac.ir جهت رفع مشکل ارتباط برقرار نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری در سامانه ثبت نام

  • صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت وجود توضیحات صفحه آخر شناسنامه)
  • کارت ملی ( پشت و رو )
  • دانشنامه یا گواهی موقت مقطع کارشناسی
  • دانشنامه یا گواهی موقت مقطع  کارشناسی ارشد که در آن معدل  کارشناسی ارشد قید شده باشد ( نامه معرفی به نظام وظیفه برای افراد مشمول مورد قبول می باشد. )
  • فرم مخصوص معدل مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام آزمون ، دانشجوی سال آخر بوده و تا تاریخ ثبت نام الکترونیکی موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود نشده اند و تا تاریخ 31/6/1403 فارغ التحصیل می شوند، لازم است همان فرم را  در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند و موظف هستند تا پایان نیمسال اول تحصیلی اصل گواهی موقت پایان تحصیلات مقطع مذکور را به اداره آموزش محل تحصیل تحویل دهند.

 

توضیح : دانش آموختگان کارشناسی ارشد قبل از تاریخ 31/6/1402 موظف هستند گواهی موقت فارغ التحصیلی یا دانشنامه خود را در سامانه بارگذاری نمایند.

  • حکم مرخصی سالانه یا موافقت نامه کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع با ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شده ، ویژه شاغلین در موسسات و دوایر دولتی .
  • مجوز تحصیل همزمان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( مشمول خدمت نظام وظیفه برای استفاده از معافیت تحصیلی ) یا از مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان یا اصفهان
  • مدرک معتبر سطح 3 ( تایید شده توسط حوزه های علمیه قم و خراسان ) برای فضلا و طلاب حوزه های علمیه ، پذیرفته شده در گروه علوم انسانی با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر31/6/1403
  • کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دایم ( پزشکی ، کفالت و ... )/ دفترچه اعزام به خدمت مهلت دار / نامه یا مجوز مربوط برای متعهدین خدمت در سازمان ها / سایر موارد  مربوط به افراد ذکور ( در سن مسئولیت شامل موارد مندرج دردفترچه شماره 1 سازمان سنجش )
  • مدرک معتبر زبان عمومی دکتری. در صورت دارا بودن
  • فرم تعهدنامه ادامه تحصیل به طور تمام وقت و انتخاب زبان عمومی .
  • مدرک / گواهی پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ( با استفاده از سهمیه ایثارگری / بدون استفاده از سهمیه ایثارگری )

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری

لازم است پذیرفته شدگان عزیز اصل مدارک اعلام شده برای  ثبت نام الکترونیکی  (بجز تصویر کارت ملی و شناسنامه) را در موعد ثبت نام حضوری به پردیس/ دانشکدگان/ دانشکده محل تحصیل تحویل دهند.

 

با آرزوی موفقیت

معاونت آموزشی دانشگاه تهران

اداره کل خدمات آموزشی