سایت دانشجویی

 

بخش رایانه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دارای یک سایت رایانه در طبقه سوم ساختمان شماره 2 می باشد.
در این سایت در حال حاضر تعداد12 کامپیوتر استقرار یافته است.
کلیه کامپیوترهای داخل سایت به اینترنت و شبکه داخلی دانشگاه متصل هستند و دانشجویان می‌توانند به سیستم‌ها وارد شده و از امکانات آن استفاده نمایند. که برای وصل شدن به شبکه داخلی مثل سایت آموزش و کتاب‌خانه و ... نیاز به وصل شدن به اینترنت نمی‌باشد ولی برای وصل شدن به بیرون از دانشکده حتماً آدرس internet.ut.ac.ir در مرورگر کروم یا فایرفاکس وارد شود و بعد شناسه یکتا و رمز آن را وارد کنند در صورت فراموش username و password به سایت utid.ut.ac.ir مراجعه نمائید . جهت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه تهران به آدرس www.ut.ac.ir بخش دانشجویان ،بخش دسترسی به اینترنت وارد شوید .
شبکه WIRELESS به اسم ftis با پسورد قابل دریافت از ادمین مورد استفاده است بعد از این با رفتن به مرورگر گوگل کروم و سرچ کردن internet.ut.ac.ir صفحه احراز هویت پدیدار می‌شود و نیازمند زدن شناسه یکتا دریافتی از سایت utid.ut.ac.ir می‌باشد تا اتصال برقرار شود .
دستگاه‌های داخل سایت مجهز به نرم افزارهای زیر هستند:
1. Microsoft Office2016 به همراه فونت فارسی.
2. Adobe Reader جهت نمایش فایل‌های pdf.
3. Internet Explorer, firefox,google chromeجهت باز کردن صفحات وب.
4. Flash Player نرم افزار کمکی جهت مشاهده صفحات وب.
5. vlc Player جهت اجرای فایل‌های صوتی و تصویری.
۶. نرم افزار Win RAR جهت بازگشایی فایل‌های زیپ شده و یا زیپ کردن فایل‌ها.
۷. آنتی ویروس Mcafee به روز که توسط مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران کنترل و پشتیبانی می‌شود.
ضوابط استفاده از سایت
جهت سهولت استفاده بهینه از سایت و سیستم‌های کامپیوتری و نیز رعایت نظم و امنیت در بخش رایانه قوانین و ضوابطی به شرح زیر در نظر گرفته شده است که حسن اجرای آنها وظیفه مسؤلین این بخش است:
• سایت دانشجویی تنها برای فعالیت‌های علمی در راستای رشته تحصیلی دانشجویان عزیز در نظر گرفته شده است و مسؤول سایت ملزم به جلوگیری از فعالیت‌های نامرتبط توسط کاربران است.
• نصب هر گونه نرم افزار اعم از download manager , … و یا هرگونه نرم افزارهای درسی و غیر درسی بر روی سیستم‌های سایت غیر قانونی است.
• بخش رایانه هیچ گونه ضمانتی در قبال فایل‌ها و اطلاعات ذخیره شده کاربران بر روی صفحه desktop و یا درایوهای هارد سیستم ندارد.
• مسؤلین سایت تنها وظیفه پشتیبانی سیستم‌های داخل سایت و رفع ایراد احتمالی در اتصال به شبکه و اینترنت و یا اجرای نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم را بر عهده دارند. آموزش نحوه استفاده از سیستم، شبکه و نرم افزار و یا انجام درخواستهای کامپیوتری دانشجویان و کاربران بر عهده ایشان نیست.
• بخش رایانه تنها جهت کار با کامپیوتر در نظر گرفته شده است و هرگونه تجمع، صحبت، مطالعه، خوردن و آشامیدن در سایت ممنوع است.
• در بخش رایانه امکان پرینت دانشجویی وجود ندارد.
• رعایت سکوت، آرامش و شؤنات اسلامی در سایت اجباری بوده و در صورت عدم رعایت آن از حضور فرد خاطی در سایت جلوگیری خواهد شد.