دومین جشنواره دانشجویی الهیات روز دوشنبه 13 اذرماه ساعت 10-12.30 در سالن شهید مفتح با حضور چشمگیر دانشجویان و به منظور تقدیر از دانشجویان برتر برگزار شد. برنامه با تلاوت ایاتی از قرآن توسط اقای کردلو و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی اغاز شد.

دکتر واعظی ، ریاست محترم دانشکده ، سخنران آغازین جلسه بودند که با یاداوری خاطره سه دانشجو شهید دانشگاه تهران که برای همیشه بیداری دانشجو را جاودانه ساخته اند و با اشاره به حضور شهیدان دکتر مفتح ، دکتر بهشتی و استاد مطهری در دانشکده، بر مسئولیت دانشجویان و خودآگاهی ایشان تاکید کردند.

جلسه با کلیپی از " دانشجویان قدیمی ، استادان امروزی "ادامه یافت. در این کلیپ استادان گروه های مختلف به خاطره های خود از روزهای تحصیل اشاره کردند و دانشجویان را به ثبات قدم، دغدغه مندی و اهتمام به درس خواندن و قدردانستن دوره دانشجویی  و فعال بودن دانشجویان در فعالیت های مختلف دعوت کردند.

برنامه بعدی گفتگو با دو دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران ، سرکار خانم وبستر از استرالیا و جناب اقای عبداللهی از نیجریه بود. از جمله سوالاتی که از ایشان شد احساس ایشان در خصوص قبولی در دانشگاه تهران، تفاوت ها و مشابهت ها بود. خانم وبستر از این که در این روز که دانشجویان به خاطر اعتراض به حضور غربی ها در ایران شهید شده اند از این که از ایشان برای حضور در این برنامه دعوت شده بود تشکر کردند. اقای عبداللهی به اهمیتی که برای تحصیل در دانشگاه تهران داشته اند و برای ان به مدت چهار سال که به اندازه یک دوره تحصیل دکتری بوده اشاره کردند. خانم وبستر از تفاوتهای فرهنگی در احترام کردن و امکانات مختلف خوابگاهی سخن گفتند.

برنامه با خاطره گویی داوطلبانه دانشجویان ادامه یافت. سه تن از دانشجویان با ذکر خاطراتی از دوران تحصیل لحظاتی زیبایی را برای جمع رقم زدند.

بخش بعدی برنامه اختصاص داشت به تقدیر از برترین ها در چهار بخش : بخش فرهنگی با تقدیر از کسانی که در مسابقات ملی و بین المللی جایزه برده اند. سرکار خانم خلفی ، انیسی واقای رحمتی دانشجویانی بودند که در مسابقات قرانی ، حفظ و قرائت در سطح ملی و بین المللی حائز رتبه شده بودند. جناب اقای حسینی در بخش مسابقات پهلوانی از دانشکده رتبه کسب کرده بود.

در بخش اموزشی شش نفر از دانشجویان کارشناسی ورودی 1399 که موفق به کسب رتبه اول در رشته های خودشان شده بودند، تشویق شدند. خانمها عباسپور، شریف پور، ادبی فیروز، نژاد حیدی و اقایان رحیمی باقر آبادی و وطن دوست برگزیدگان این بخش بودند.در بخش فرهنگی سه تن از  دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بیشترین تعداد کتاب و مقالات را داشته اند مورد تشویق قرار گرفتند. جناب اقایان متولی ، طیاری و مهدی زاده به ترتیب دکتری فلسفه و دکتری علوم قرآن برترین های این بخش بودند. سرکار خانم زارع از دانشجویان رشته علوم قرآن وحدیث نیز پایان نامه ارشدش در مسابقات وزارت علوم برگزیده شده بود که مورد تشویق قرار گرفت.

در بخش بین الملل، نه تن از دانشجویان مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری دانشکده که برای اولین بار در سطح دانشگاه به ایراد سخنرانی به زبان دوم (عربی/ انگلیسی ) پرداخته بودند، تقدیر شدند. برخی از این دانشجویان با تسلط به سه زبان (عربی / انگلیسی/ روسی) ممتاز بودند و برخی از چنان تسلطی بر عربی برخوردار بودند که به عنوان مترجم همزمان همایش ها انتخاب شده بودند. اقایان کماری ، طاهری، رحیمی نژاد، صالحی، فراهانی و خانمها نظاری، محمدی، شاطرزاده و باقری برگزیدگان این بخش بودند.

هر یک از معاونت ها و امور بین الملل در کنار این تقدیرها ، همیاران خود را که با دغدغه ، خلاقیت ، همراهی و مسئولیت پذیری در برگزاری برنامه ها کمک و همراهی دارند، تشویق کردند.

کلیپ دانشجویی ، برنامه بعدی جشنواره بود که به همت برخی از دانشجویان با مصاحبه از دانشجویان گروه های مختلف هنرمندانه تدوین شده بود. کلیپی شاد که در آن  دانشجویان از تجربه شان در دانشگاه، انتظارات، توصیه ها و خاطرات شان سخن گفتند.

شعرسرایی بخش بعدی برنامه بود که 5 تن از دانشجویان، اقایان محمدمهدی مهدیان، عرفان ابوالحسنی ، امیرحسین ولی زاده و عباس شفیعی، شعرهای سروده شده خود را خواندند.

"دانشجویان و غزه" کلیپ بعدی بود که به همت دانشجویان حمایت های دانشجویان را درسطح بین المللی از مظلومیت غزه به تصویر می کشید.

برنامه با قرعه کشی شش مورد از شماره های داده شده به شرکت کنندگان به اتمام رسید. مجری برنامه سرکار خانم مهدی دوست از نوورودی های 1402 بودند که سابقه مجری گری در صدا و سیما را داشتند.

درکنار این جشنواره غرفه های متعددی هم به همت دانشجویان برپا شده بود :

غرفه " فلسطین آرمان والای آزادگان " با عکس و پخش سرود به غزه اختصاص داشت.

غرفه "خیلی ترم بالایی ها" اسناد دانشکده الهیات از دانشجویان دهه سی و چهل و ... از ثبت نام، نمرات ، پایان نامه های ایشان بود که به همت بخش پژوهشی و همکاران "گنجینه" برپا شده بود.

غرفه " هم استانی من از مشاهیر الهیات" نقشه ایران به همراه عکس و موقعیت استانی برخی مشاهیر الهیات بود که دانشجویان با چسباندن لایک موقعیت استانی خود را بر روی نقشه مشخص می کردند.

غرفه " بچه های الهیات گل کاشتند" گزارش تصویری از فعالیتهای دانشجویان و تشکلهای الهیات در سالهای قبل بود که در کنار آن دانشجویان به ذکر خاطره نویسی از جلسه ، ذکر توانمندی ها و انتظارات شان می پرداختند.