آغاز نخستین دورۀ مهارتی عالی «داوری و مدیریت حل و فصل اختلافات حقوقی به روش فرا قضایی» ( DBA )در دانشکده الهیات دانشگاه تهران"

دانشکده الهیات دانشگاه تهران در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتباط دانشگاه با جامعه با رویکرد کاربردی سازی دانش و مهارت آموزی، پس از طی فرایندهای اداری و اخذ مجوز از مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران، برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره آموزش حرفه ای و مهارتی در زمینه داوری و مدیریت حل و فصل اختلافات حقوقی به روش فرا قضایی با عنوان " DBA  نمود.

افرادی که قبلاً در دورۀ‌ MBA حقوقی و مدیریتی شرکت کرده‌اند یا با مفاهیم حقوقی، مدیریتی و داوری آشنایی دارند، برای عمق بخشیدن به دانش و یادگیری اصول به‌کارگیری قوانین حقوقی و تکنیک های داوری در حل و فصل منازعات و اختلافات در موضوعات مختلف و فرآیند مشاوره‌ها و رسیدگی به پرونده‌ها، در دوره‌ پیشرفتۀ DBA شرکت می‌کنند.

"بنیان داوران جاد" به عنوان کارگزار با همکاری دفتر آموزش های آزاد دانشکده الهیات، تحت هدایت و نظارت عالیه مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران اقدام به برگزاری این دوره نموده است. مدرس این دوره مهارتی عالی، دکتر بهنام بهنیایی، دانش آموخته دانشگاه تهران و داور دعاوی حقوقی داخلی و بین المللی و مدیر  موسسه حقوقی "بنیان دادوران جاد" می باشند.

این دوره که اولین جلسه آن در روز پنج شنبه، دهم خرداد برگزار گردید، یک سال به طول می انجامد و دانش پذیران و مهارت آموزان در طول این دوره به صورت حرفه ای و کارگاهی ضمن آموزش قوانین و مقررات حقوقی پرکاربرد در  پرونده های حقوقی به روش فراقضایی همچنین آموزش  مهارتی مدیریت انواع  قراردادهای بین المللی و داخلی به صورت کارگاهی و پرونده پیمایی با آیین و اصول داوری به صورت کاربردی آشنا شده، به کسب مهارت و تجربه به صورت حرفه ای می پردازند.

این دوره با رعایت تمام استانداردها و مقررات مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران و اخذ مجوز ها و تاییدیه های لازم برگزار می شود .بی شک برگزاری این دوره، ضمن کمک به ارتقاء دانش مدیریت حقوقی و امور قراردادها به ویژه توسعه نهاد داوری کشور، می تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان رشته های مختلف به خصوص  رشته حقوق و علاقمندان به حرفه داوری را فراهم و تسهیل کند.

طی زمانبندی صورت گرفته، این دوره فعلا در روزهای پنج شنبه هر هفته، ساعت ۱۲ الی ۲۰ در تالار شهید مطهری دانشکده الهیات برگزار می شود.

 

شایان ذکر است در این دوره که به صورت ویژه برگزار می شود،  ۵۰ دانش پذیر از مدیران برجسته، قضات، وکلا و  دانش آموختگان گرایش های مختلف رشته حقوق  و سایر رشته ها حضور دارند . ضمنا به منظور ارزیابی سطح یادگیری مهارت آموزان در پایان هر جلسه به صورت کتبی از مباحث و مطالب ارائه شده ، آزمون گرفته می شود و نمره آن در کارنامه افراد ثبت می گردد.

باتوجه به استقبال بی نظیر علاقمندان به مباحث حل و فصل اختلافات قراردادی و حرفه داوری، کارگزار در تدارک ثبت نام از داوطلبان در کلاس و گروه بعدی است.