همزمان با 3 اردیبهشت برابر با روز ملی کارآفرینی، نخستین همایش ملی اشتغال زایی در رشته های الهیات با برگزاری سلسله نشستهایی با موضوع الهیات کاربردی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با استقبال اساتید و دانشجویان به صورت حضوری و مجازی مواجه شد، آقایان دکتر جهانگیر یدالهی، رئیس دانشکده کارآفرینی و دکتر میثم یوسفی، معاون پارک علم و فناوری سخنرانی کردند.

دکتر یدالهی در سخنرانی خود با عنوان "رویکردهای جدید کسب و کاری در ادیان و مذاهب" به نقش دین بویژه دین اسلام و معنویت در مباحث کسب و کار پرداختند.

دکتر یوسفی نیز در سخنرانی خود با موضوع "فرآیند کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، از ایده تا بازار" به نقش استارتاپها و مراکز رشد و نوآوری در ایجاد کسب و کارهای حوزه الهیات اشاره کردند و بیان داشتند در دنیای پیش رو چاره ای جز آموختن مهارت و ورود به دنیای مجازی نداریم و می بایست علم خود را منطبق با مهارتهای حوزه فناوری و نیازهای روز جامعه منطبق نماییم.

در ادامه جلسه، پرسش و پاسخ اساتید و دانشجویان با مهمانان برنامه انجام شد که نشان از نو و چالشی بودن این موضوع داشت و مقرر شد در نشستهای بعدی این همایش به موضوعات مطرح شده بیشتر پرداخت شود.

 

فایل ویدیویی همایش را از لینک ذیل ملاحظه فرمایید.

https://aparat.com/v/rKUhz

فایل سخنرانی دکتر یوسفی، معاون پارک علم و فناوری