دکتر سید احمد رضا خضری استاد دانشکده الهیات میهمان ویژه آئین نکوداشت سرآمدان فرهنگی

روز چهارشنبه، دوم اسفند ماه جاری آیین نکوداشت سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران به ابتکار و اهتمام معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم که برای نخستین بار در تاریخ آموزش عالی کشور و با حضور آقایان : دکتر زلفی گل ، وزیر علوم و تحقیقات و دکتر اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران و شمار زیادی از استادان و چهره های علمی، فرهنگی و دانشگاهی و جمعی از  فعالان و سرآمدان فرهنگی دانشگاه برگزار شد، تنی چند از چهره های شناخته شده به ایراد سخن پرداختند. سخنرانان ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ در رشد و توسعه آموزش عالی ، ابتکار دانشگاه تهران در تدارک این آیین را ستودند.

در ادامه مراسم که در تالار علامه امینی برگزار شد، بااعطای هدیه و تندیس از جمعی از فعالان و سرآمدان فرهنگی دانشگاه تهران  تقدیر به عمل آمد . میهمان ویژه این مراسم، دکتر سید احمد رضا خضری ، استاد گر‌وه تاریخ و تمدّن ملل اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی بود که به سبب تألیف کتاب ارزشمند " از جندی شاپور تا دانشگاه تهران - درآمدی بر تاریخ آموزش عالی در ایران" با اهداء لوح و تندیس مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران در سخنرانی خود، با اشاره به نودمین سال تأسیس دانشگاه تهران، اظهار داشت: پیشینه تأسیس دانشگاه در ایران به بیش از ۱۷۰۰ سال پیش باز می گردد. موضوعی که دکتر خضری در کتاب «از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» به درستی بدان پرداخته و با ذکر شواهد تاریخی آن را بیان کرده است.این بدان معنا است که دانشگاه تهران از یک عقبه تاریخی بلند و هزار و هفتصد ساله بهره مند است. گفتنی است کتاب « از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» در اردیبهشت ماه امسال توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده و به دوستداران دانش و دانشگاه و پژوهشگران حوزه تاریخ آموزش عالی عرضه شده و مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گرفته است.

روابط عمومی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران