بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
امروز خانواده الهیات سوگوار مرحوم دکتر حسین قره چانلو استاد فرهیخته و عزیزی ست که در طول سالیان متمادی صادقانه و فداکارانه تعلیم و تربیت را سرلوحه همت خویش قرار داد و مهربانانه بسان پدری دلسوز شاگردانش را از سرچشمه علم و معرفت خویش سیراب ساخت.
دکتر قره چانلو قریب چهل سال پرتلاش و خستگی ناپذیر در این دانشکده به تحقیق و تدریس و مطالعه پرداخت.  حاصل عمرپربرکت پدر جغرافیای تاریخی جهان اسلام فراوان شاگردانی اند که امروز خود استادانی نامدار و پرآوازه  هستند که در حوزه تاریخ و تمدن ملل اسلامی به ویژه جغرافیای تاریخی جهان اسلام میراثش را به دوش می کشند و تداوم بخش راه و رسم آن عزیز از دست رفته هستند. همچنانکه آثار قلمی ارزنده و پرشمارش سالیان سال روشنی بخش راه پژوهشگران و اندیشمندان خواهد بود. عزیز ما مصداق سخن گهربار امیرالمومنین است که" العلماء باقون مابقی الدهر اعیانهم مفقوده و امثالهم فی القلوب موجوده"
دکتر قره چانلو هرگز فراموش نخواهد شد و یاد و خاطره اش در خانواده برزگ  دانشگاه تهران جاودان خواهد ماند.
به نمایندگی از هیئت رئیسه دانشگاه و اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشکده الهیات با تالم و تاثر این مصیبت  را به خانواده ایشان تسلیت میگویم  و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان و داغدیدگان صبر  جمیل خواستارم.
احمد باقری
رئیس دانشکده الهیات