زمان برگزاری دوشنبه  26 مهرماه               مکان باغ نگارستان

این برنامه ساعت 8:35 در تالار روح‌الامینی باغ نگارستان با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد. پس از آن، دکتر محمود شیخ، معاون محترم پژوهشی دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، در سخنانی اهداف برگزاری این رویداد را  بیان کردند. سپس، دکتر سلیمانی، معاون محترم مالی دانشکدۀ الهیات، با ایراد سخنرانی کوتاهی به بیان اقدامات صورت گرفته در دانشکدۀ الهیات در زمینه‌های پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

آقای دکتر ابراهیم شیخ، کارشناس منابع انسانی اولین مهمان این برنامه بود که سخنان  خود را با عنوان بیان ضرورت، چیستی و چگونگی توسعۀ فردی آغاز نمودند. ایشان با مشارکت‌ دادن شرکت‌کنندگان و ترغیب آنان به فعالیت، مباحث مورد نظر خود را به طرزی ملموس و دغدغه‌ساز به شرکت‌کنندگان انتقال دادند.

آقای مهدی صالحی، ‌بنیان‌گزار مؤسسۀ ویراستاران، مهمان دوم برنامه بودند. پس از دقایقی بازیابی ذهنی و جسمی که از طریق انجام نرمش‌ها و حرکاتی اصلاحی به راهنمایی ایشان انجام گرفت، به شرح سرگذشت خود و تجربه‌ی ورود به بازار کار و راه‌اندازی موسسۀ ویراستاران پرداختند. ایشان ضمن بیانات خود بر پشتکار و تسلیم ‌نشدن در مقابل مشکلات و موانع موجود در مسیر پیشرفت تأکید کردند. همچنین به بیان اهمیّت و جایگاه ویرایش و سخن ویراسته در جامعۀ فارسی‌زبان اشاره کردند.

بازدید از موزۀ باغ نگارستان قسمت بعدی برنامه بود. راهنمای گردشگری باغ نگارستان در بارۀ  تاریخچه و مشخصات مجموعۀ باغ نگارستان توضیحاتی دادند. سپس شرکت‌کنندگان با همراهی ایشان از موزۀ باغ نگارستان بازدید کردند. حاضران بعد از گذشتن از راهرویی که نقاشی‌های برخی شاگردان کمال‌الملک بر دیوارهای آن به نمایش گذاشته شده بود وارد بخشی از موزه شدند که در آن دیوارنگاره‌ی عظیمی منقّش به تصویر فتحعلی‌شاه قاجار و شاهزادگان قجری در طول جشنی موسوم به صف سلام، قرار داشت. سپس شرکت‌کنندگان به بازدید از آثار آیینه‌کاری و نقاشی و فرش خانم منیر فرمانفرمائیان با همراهی راهنمای مخصوص آثار ایشان پرداختند.

بعد از پایان بازدید، حاضران در فضایی دلپذیر، در بخشی از باغ  ناهار خوردند. پس از ناهار و با بازگشت شرکت‌کنندگان به تالار، قسمت بعدی برنامه با حضور آقای محمد نوین، سردبیر سایت خبری-تحلیلی فرارو، آغاز شد. ایشان نیز به بیان سرگذشت خود و چگونگی ورود به رسانه و کسب درامد پرداختند و سه راز موفقیت در زندگی را، در لحظه زندگی کردن، کار تیمی و بخشنده بودن دانستند. ایشان همچنین به شرکت‌کنندگانی که بتوانند یک تیم کاری تشکیل دهند، وعدۀ مساعدت دادند.

آقای مجتبی ناهید، کارشناس منابع انسانی، مهمان دیگر برنامه بود که در سخنان خود پس از نشان دادن نیازهای جامعه و خلأ موجود در بازار کار ایران در موضوعات مرتبط با رشته‌های علوم انسانی و الهیات، به بیان نمونه‌هایی پرداختند که دانش‌آموختگان الهیات و علوم انسانی امکان اشتغال در آنها را دارند. سپس، با اقدام به گروه‌بندی شرکت‌کنندگان و طراحی یک موقعیت فرضی، راه‌ها و روش‌های ایده‌پردازی و نوآوری و خلاقیت در بازار کار را به صورت عملی و با مشارکت حضّار، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.

برنامه ساعت 16.30 به پایان رسید و شرکت‌کنندگان پس از دریافت برگه‌های نظرسنجی، از محل برگزاری رویداد خارج شدند. این برنامه به همّت معاونت پژوهشی و همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی دانشکده الهیات برگزار شد. تعداد شرکت‌کنندگان 60 نفر بود که همگی کیفیت برنامه را رضایت بخش اعلام کردند و خواستار تداوم رویدادهایی از این دست شدند.