به مناسبت روز دانشجو در روز دوشنبه، مورخ 14 آذرماه مراسم بزرگداشت و تجلیل از دانشجویان برگزیده و ممتاز علمی، فعالان و همیاران فرهنگی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران به همت معاون آموزش، سرکار خانم دکتر نفیسی وهمکاری سایر معاونت ها و همچنین مشارکت شهرداری منطقه 7 تهران و با حضور هیات رئیسه دانشکده، اساتید گروه های مختلف، نمایندگان شهرداری و جمعی از دانشجویان در سالن شهید مفتح برگزار گردید.در ابتدای مراسم آقای دکتر واعظی، رییس دانشکده به جایگاه دعوت شدند و طی سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به مدعوین و تشکر از شهرداری منطقه 7 تهران به جهت همکاری در اجرای این مراسم، در بیانات خود دانشجو را مظهر بیداری و دانشگاه را نماد آگاهی رسانی و مبداء تحولات جامعه خوانده ، خاطرنشان کردنددانشجو با رعایت موازین اخلاقی وعلمی و با احترام متقابل همواره باید فعال و پویا و تحول افرین در جهت دستیابی به قله های دانش و کمال برای خود و جامعه باشد. محدود نمودن دانشگاه به معنی توقف پویایی فکری و علمی دانشجویان با هرنوع تفکری است. ایشان در انتهای بیانات خود از مشارکت تشکل های دانشجویی جهت حضور فعال در این مراسم قدردانی کرده و از درگاه خداوند متعال آینده ای روشن و سراسر موفقیت و درخشش در کلیه عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی برای تمامی دانشجویان تلاشگر مسالت نمودند.
 

یکی از بخش های این مراسم، خاطره گویی اساتید دانشکده از دوران دانشجویی خود بود. به همین منظور، در ادامه برنامه از اساتید گروه های مختلف از جمله آقایان دکترمجتبی زروانی (گروه ادیان)، دکترسید جمال موسوی( گروه تاریخ)، دکتر عبدالهادی فقهی زاده (گروه علوم قرآن)، دکتر جلال جلالی زاده ( گروه فقه شافعی)، دکترسعید نظری توکلی (گروه فقه و حقوق)، و دکتر محمدرضا بیات( گروه فلسفه و کلام) دعوت به عمل آمد و سوالاتی در خصوص خاطرات دوران دانشجویی اساتید پرسیده شد و هرکدام از اساتید نیز ضمن تبریک روز دانشجو و پاسخ به سوالات ، خاطراتی را از آن دوران بازگو کردند. این بخش از برنامه با تشویق گرم و پیوسته دانشجویان همراه بود.این مراسم با اجرای موسیقی سنتی زنده توسط دانشجویان دانشکده ادامه یافت.
در انتهای برنامه نیز از 28 تن از دانشجویان برگزیده در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی تقدیر به عمل آمد و اعضای هیات رییسه دانشکده جوایز و لوح های تقدیر را آنها اهداء کردند.این مراسم از سوی اساتید و دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت و در فضایی بسیار صمیمی، دوستانه و پرنشاط برگزار گردید و توانست رضایت عمومی را جلب کند. یکی از ویژگی های شاخص این مراسم مشارکت شهرداری منطقه 7 در تامین بخشی از هدایا، مشارکت و همراهی فعالان همه گروه ها و نهادهای دانشجویی در برنامه ریزی و اجرای آن بود. ضمنا تشکل ها و انجمن های علمی در مدخل و فضای بیرونی تالار، بخشی از افتخارات، فعالیت ها و آثار فرهنگی- هنری خود را در معرض نمایش قرار دادند. در پایان مراسم نیز سالن تربیت بدنی دانشکده، که به همت معاونت های اداری و مالی و فرهنگی به رغم تنگناهای مالی و پاره ای کمبودها و با مشارکت و پیگیری انجمن ورزش دانشکده آماده بهره برداری گردیده بود، توسط ریاست محترم دانشکده و جمعی از اساتید و دانشجویان رسما افتتاح شد.

 

روابط عمومی دانشکده الهیات و معارف اسلامی