دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی - ent- دانشکده کار آفرینی
امروزه دوره های آموزشی با اهداف مشخص در مسیر بهبود شرایط و توسعه کشور در حال برگزاری هستند تا مرزهای دانش را گسترش دهند. با به کارگیری اطلاعات و یادگیری مطالب آن ها می توانیم شاهد موفقیت روزافزون سازمان ها باشیم. دوره های آموزش عمومی و تخصصی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران یکی از برگزارکنندگان دوره های ویژه در زمینه های مختلف از جمله دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی، دوره سازمان دیجیتال DBAدوره MBA کارآفرینی دیجیتال، دوره زبان انگلیسی کسب و کار و دوره های بسیار دیگر است. در این مقاله برآنیم تا در مورد دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی و سرفصل هایی که در طی آن آموزش داده می شوند اطلاعات مختصر اما کلیدی را به شما ارائه دهیم. این دوره، یکی از دوره های کاربردی و پرمخاطب است. علاقه مندان به آموزشهای کاربردی علم مدیریت می توانند با ثبت نام در این دوره بسیاری از علوم مبنی بر تحلیل کسب و کار، داده کاوی و بازاریابی مبتنی بر داده را آموزش ببینند.
قبل از پرداختن به شرایط برگزاری، شرایط پذیرش و سرفصل های ارائه شده دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی، بهتر است اطلاعاتی را در خصوص برخی از سرفصل ها مانند کارآفرینی داده محور، تحلیل کسب و کار با پایتون و بازاریابی مبتنی بر داده کسب کنیم.
- کارآفرینی داده محور چیست؟
- تحلیل کسب و کار با پایتون
- بازاریابی مبتنی بر داده
- نحوه (شیوه) برگزاری دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی و چگونگی پرداخت شهریه
- شرایط پذیرش (ثبت نام) دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی
- سرفصل های دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی دانشگاه تهران
کارآفرینی داده محور چیست؟
اساسا داده محوری، ساخت ابزارها، توانمندی ها و فرهنگی است که مبتنی بر داده و اطلاعات کار می کند. فرض کنید قصد سرو نوشیدنی در رستورانی را دارید که صاحب آن هستید. آیا می توانید بر پایه حدس و گمان نوشیدنی هایی را در منوی رستوران خود داشته باشید که مورد علاقه مشتریان باشد؟! بهترین شیوه برای دستیابی به اینکه نوشیدنی های مورد علاقه مشتریان خود را سرو کنید؛ جمع آوری اطلاعاتی از خود آن هاست. به جای حدس زدن از آن ها سوال کنید یا رفتار آن ها را در برابر انتخاب و آشامیدن انواع نوشیدنی در رستوران ردیابی کنید. برای این کار سفارش ها را ثبت کنید. آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. رفتار رقبا را بررسی کنید. تمام این اقدامات، همان کار بر مبنای علم داده ها یا داده کاوی است. در اصل شما با جمع آوری یک سری از اطلاعات و تجزیه و تحلیل و دسته بندی آن ها می توانید به صورت هدفمندتر کار کنید. فراموش نکنید که داده ها بینش گسترده تری را در مورد یک مساله ایجاد می کنند.
تحلیل کسب و کار با پایتون
زبان پایتون چیست؟ چه کمکی بر ایجاد یک کسب و کار می کند؟ آیا می توان با زبان برنامه نویسی پایتون به کسب درآمد بهتر کسب و کار خود دست یافت؟ زبان پایتون زبان برنامه نویسی سطح پیشرفته ای است که دارای فلسفه طراحی مبنی بر خواندن کدها و یکی از سرفصل های کاربردی دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی است. از این زبان برنامه نویسی برای کدنویسی اپلیکیشن ها استفاده می کنند که به صورت خودکار برخی از وظایف را انجام داده و برنامه نویسی را موثرتر می کند.
تحلیل کسب و کار با پایتون روشی بسیار جذاب و کارآمد است زیرا استفاده از آن راحت، ساده، گسترده، قدرتمند و منعطف است. کسب و کارها می توانند برای بازاریابی خود از این زبان برنامه نویسی استفاده کنند چرا که کاربران به راحتی از آن استفاده می کنند و توانایی تغییر در نرم افزار و دسترسی به سورس کد را خواهند داشت. همچنین آنها می توانند یک نسخه از نرم افزار را بازنشر کرده و حتی آن ها را ویرایش و مجددا انتشار دهند.
صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون، برنامه های خود را خودکار کرده و برنامه های تحت وب را گسترش دهند. اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و اپلیکیشن هایی را در خصوص برنامه های کسب و کار خود توسعه دهند.
بازاریابی مبتنی بر داده
بازاریابی مبتنی بر داده رویکردی خلاقانه و نوآورانه در روند بازاریابی یک کسب و کار است که هم اکنون نقش یک بخش اساسی را در حوزه تبلیغات سازمان ها بازی می کند. بازاریابی مبتنی بر داده همان طور که از نامش نیز پیداست مبتنی بر تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از طریق تعاملات است تا رفتارهای آینده را پیش بینی کند.
این علم به صاحبان کسب و کارها و مدیران اجرایی و بازاریابی کمک می کند تا رفتارهای مشتریان را درک کرده و اطلاعاتی را دریافت کنند. سپس این داده ها را سازماندهی و تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت از آن ها برای بازاریابی هدفمندتر استفاده کنند. بازاریابی مبتنی بر داده با بازاریابی سنتی متفاوت است زیرا بهترین ارتباط را در درست ترین مکان و زمان ممکن با مشتری برقرار می کند.
این نوع بازاریابی که یکی از دروس ارائه شده در دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران است به علاقه مندان آموزش می دهد تا با استفاده از آن برنامه بازاریابی و تبلیغات خود را سفارشی سازی و هدفگذاری کرده و استراتژی های خود را بهبود بخشند و در نهایت به بازار هدف خود دست یابند.
یکی دیگر از مزایای مهم در بازاریابی مبتنی بر داده امکان توسعه بهتر محصول است که با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، سازمان ها و شرکت ها می توانند محصولات بهتر و منطبق تر با نیاز مشتریان خود را ارائه دهند.
این مباحث تنها قسمت کوچکی از مطالب دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران است تا نگرش ملموس تری را برای علاقه مندان به شرکت در این دوره ارائه دهد. در ادامه به ارائه اطلاعاتی در خصوص نحوه ثبت نام و برگزاری دوره داده کاوی می پردازیم.
سرفصل های دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی
این دوره دارای یک پیش نیاز اختیاری با عنوان مبانی پایتون است که بهتر است علاقه مندان شرکت در دوره مطالعاتی را در خصوص مبانی پایتون داشته باشند. سرفصل ها دارای دو دسته دروس عمومی و تخصصی هستند که عبارتند از:
لیست دروس عمومی دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی
- مبانی داده کاوی
- مبانی آمار علم داده با زبان R
- هوش تجاری یا POWER BI
- تحلیل کسب و کار با پایتون
- مدیریت پایگاه داده
- آشنایی با منابع داده ای کسب و کار
لیست دروس تخصصی دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی
- تحلیل شبکه های اجتماعی
- استراتژی و مدل کسب و کار داده محور
- کارآفرینی داده محور
- بازاریابی مبتنی بر داده
- تصمیم گیری کسب و کار داده محور
جمع بندی
دوره کارآفرینی دیجیتال گرایش علم داده کاوی یکی از بروزترین و کارآمدترین دوره های آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است که به صورت کاملا تخصصی برای کسب و کارهای نوین ارائه می شود. شرکت در این دوره بی شک نتایج بسیار مثبتی را برای کسب و کارها و همچنین اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.