با همکاری مشترک معاونت اداری و مالی دانشکده الهیات و بنیان دادوری جاد، اولین همایش ضرورتهای توسعه حرفه داوری و میانجیگری در دانشکده الهیات برگزار شد. این همایش که در راستای ارتباط پژوهش و صنعت در دانشگاهها و ایجاد دانشگاههای کارآفرین تشکیل شد با استقبال گسترده دانشگاهیان و علاقمندان حرفه داوری در تالار شهید مفتح برگزار شد.

دکتر واعظی رئیس دانشکده الهیات در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به مهمانان، هدف از تشکیل چنین همایشهایی را ایجاد محیط پویا و زنده در دانشگاه، اشتغال زایی و کارآفرینی در دانشگاه برشمرد. ایشان ضمن انتقاد از تدریس برخی سرفصلهای قدیمی در دانشگاهها، آنها را برای دانشجویان کسل کننده دانستند و ایجاد چنین همایشهایی را در راستای به روز شدن محتوای درسی دانشگاهها مفید و پرثمر دانستند.

سخنران دیگر این همایش دکتر اسماعیل سلیمانی، معاون اداری و مالی دانشکده الهیات بودند. ایشان در سخنان خود ضمن تبیین موضوع حکمت و داوری، به ارتباط آن با مفاهیم الهیات و دین اشاره نمود و شغل حکمیت و داوری را نوعی شغل الهی دانستند. دکتر سلیمانی در بخشی دیگر از سخنان خود به انواع علوم مورد نیاز یک داور اشاره کردند و داشتن علوم دراست،وراثت و فراست که همان حکمت است را از ویژگیهای لازم برای یک داور دانستند.

لازم به ذکر است همایش ضرورتهای توسعه داوری اولین همایش مشترک دانشکده الهیات با بنیان داوری جاد با مدیریت جناب آقای دکتر بهنیایی می باشد. علاوه بر این برگزاری دوره  مهارتی عالی "داوری و مدیریت حل و فصل اختلافات حقوقی به روش فرا قضایی" (   DBA) از دیگر فعالیتهای مشترک این بنیان با مرکز آموزشهای ازاد دانشکده الهیات می باشد.