بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون
روح استاد خلیق و اندیشور قرآنی جناب آقای دکتر محمدعلی لسانی فشارکی از دارالغرور زمین به دارالقرار آسمان پر کشید و خیل کثیری را در سراسر کشور به سوگ ثلمه­‌ای چنین سنگین نشاند.
این استاد صاحب سبک، اندوخته‌ای ارزشمند از نکات بی‌بدیل قرآنی، حدیثی، زبانی، ادبی و تاریخی را با روش و منهجی استوار طی بیش از نیم قرن با آزادگی و زهدی مثال زدنی ارزانی همگان ساخت و چیزی برای خود نیندوخت.
وی به تربیت شاگردانی پرداخت که با تخصص‌های عالی بسیار متنوع، پاسخ پرسش‌های عمیق قرآنی خود را از دانش و روش ایشان می‌جستند و توشه معرفت و نصیب خیر می‌بردند.
توحید و تکلیف­‌مداری، روحیه‌‌ای حماسی و امیدبخش، شفقت بر بندگان خدا از هر قشر و مشارکت در رنج‌های ایشان، پای‌بندی به سیره تزکیه و تعلیم کتاب و حکمتِ پیامبر و اهل بیت، ایمان به شیوه بزرگانی همچون علامه طباطبایی در پی‌ریزیِ قوام و انسجام قرآنی، کوشش برای تعلیم همگانی قرآنِ بیان و بلاغ و قرآنِ جامعه و جهان، نگارش و ترجمه مقالات و کتب ارزشمند، تدریس دروس مختلف و برگزاری کارگاه‌های علمی قرآنی با موضوعات بسیار متنوع در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرهای مختلف کشور و از جمله دانشگاه تهران، بخشی از کارنامه این شخصیت مجهول‌القدر است.
گنج زری بود در این خاکدان
کو دو جهان را به جوی می‌شمرد

از خدای بزرگ برای این دانشی‌مرد اجر جزیل و برای بازماندگان و شاگردان ایشان صبر جمیل آرزو می‌کنیم.
دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران